ANTI FAKE NEWS: Semnul autenticităţii în social media – verified badge

Publicat de

Să arăţi cu degetul spre fake news nu este cea mai eficientă armă în lupta anti fake news. Educarea şi orientarea publicului consumator de informaţie online către autenticitate este un pas mult mai important, cu efect pe termen lung.

Este uşor să spui că dracu este negru, dar este mai greu să faci pe alţii să recunoască dracu negru din mulţimea care se învârte în jurul nostru cu o viteză ameţitoare. Şi treaba cu educaţia în mediul online ar trebui să înceapă cu dezvoltarea simţului pentru autenticitate a celor care administrează conţinut în social media.

Un element important care te ajută să identifici la prima vedere autenticitatea în social media sunt „verified badges” sau să le spunem în română „ecusoane/insigne de verificare.

Trei motive pentru care este importantă verificarea autenticităţii pe reţelele de socializare:

  • confirmă autenticitatea brandului
  • protejează brandul în cazul unui conflict cu alte conturi sau pagini fake
  • asigură utilizatorul că brandul respectă termenii şi condiţiile reţelei de socializare

Povestea „verified badge” începe din 2009, pe Twitter, când antrenorul american de baseball Tony La Russa a sesizat că i-a fost furată identitatea pe această reţea de socializare. Imediat, Twitter a luat măsuri pentru a evita cazurile de „impersonation” şi a publicat o postare în care a anunţat versiunea beta a procesului de autentificare a conturilor.

Trebuie să facem totuşi o diferenţă între furtul identităţii din viaţa reală şi cel pe reţelele de socializare. Nişte fineţuri au fost scrise aici. Din punctul meu de vedere, actul de „impersonation” în mediul online este un pericol foarte mare atât pentru oameni, dar mai ales pentru branduri, pentru că un cont fals în numele unui brand popular poate pune în pericol mulţi oameni prin distribuirea de informaţii false. Pentru a evita aceste cazuri, urmărirea insignei de verificarea a autenticităţii devine obligatorie. Mai ales, acum în cazul brandurilor media, a căror identitate poate fi furată pentru propagarea de fake news.

(Fac o paranteză pe acest subiect, să vă spun că autorităţile române fac campanii de informare a publicului pentru prevenirea furtului de identitate. Este bine să ştiţi că pe www.furtdeidentitate.ro există un loc în care puteţi să raportaţi dacă identificaţi că sunteţi victima unui astfel de fenomen.)

M-am gândit să ofer şi un mic ajutor pentru publisheri şi am adunat o serie de link-uri spre paginile reţelelor de socializare pentru a solicita insigna de verificare:

FACEBOOK | GOOGLE | YOUTUBE | TWITTER | INSTAGRAM

Alte articole interesante pe acest subiect:

New: Facebook Is Rolling Out Verified Badges For Local Business Pages

How to Verify Social Media Accounts

Sursa foto: captură de pe pagina de Facebook Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, care are insignă de verificare din anul 2014.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s